Sunday, September 27, 2015

Kimi and Nico

 今日は珍しく、キミが明るい内に教室に来た。普段は一日中3階にいて、夜暗くなって、家中が静かになったから一階と二階に下りて来る。

Dinner at Ippudo

Sven and I went to Ippudo for dinner after the Saturday lessons today. Sven had the same as my usual, the spicy ramen. We both had two extra servings of noodles! We ate way too much. After dinner we went to a nearby super market, and I introduced Sven to some traditional Japanese food, "yukimidaifuku" icecream (vanilla ice cream wrapped in rice cake).^0^

Thursday, September 24, 2015

子猫の成長って早い!

 “キミ”の成長が早い。“セナ”が子猫ちゃんの時の成長の早さはもう忘れていた。でも最近 “キミ”を見ると、“子猫の成長って早いな”とまた思った。しかも子猫ってすごい元気だね。“ニコ”は遊ぶのが好きだけど、“セナ”はあまり“ニコ”と遊んでくれなかったから、“ニコ”と“キミ”が遊ぶのを見るとうれしい。仲良しでよかった。
 家の3階で遊ぶ“ニコ”と“キミ”
“キミ”はこの大型犬用のベッドが大好き

Sunday, September 20, 2015

講師の紹介

Hello, my name is Sven. I arrived in Japan in July, and I’m currently living in Fukuoka. In the future I also want to travel through Japan and experience Japan first hand. My hobbies are drawing, meeting up with friends, and reading manga. My favorite manga is Naruto. I also enjoy listening to Japanese music. It will be a pleasure for me to teach you.

I look forward to meet you.
こんにちは。私の名前はスヴェンです。私は7月に日本に来ました。現在は福岡市に住んでいます。将来は日本中を旅して、日本を直に体験したいです。私の趣味は絵を描く事と友達と遊ぶ事とマンガを読む事です。私が一番好きなマンガはナルトです。私は日本の音楽を聞くのも好きです。


英語を教えるのを楽しみにしています。

キミが元気になった!

左目はもちろん失明だけど、目がもう腫れていないし、すごい食欲だから、安心した。
先週マリーナ動物病院で見てもらった。
昨夜、テレビでシンガポールグランプリの予選を見ながら、猫じゃらしで30分もキミと遊んだ。フェラーリが3年ぶりのポールポジション!(関係ないか。。。。^^)今年好調のメルセデスが今週末、調子が悪くって、今夜のシンガポールのナイトレースが楽しみ。
子猫ちゃんはいたずら好きだね。。。。。
おい!それは俺のランニングシューズだよ!
キミが二階のクローゼットから出て、やっぱ、2年前のニコと同じく、3階に行っちゃう。3階が落ち着くみたい。
キミがずっと、三階にある大型犬用のベッドで寝ている。

Wednesday, September 9, 2015

子供の歯が抜けた!^^

今日は初めてレッスン中に子供の歯が抜けた。レッスンが始まる前に子供達の宿題のチェック中に、子供に“とれちゃった。。。”と言ってきたら、手にガムを持っているのかと思ったら、よくみたら、なんと子供が持っていたのが乳歯だった!
歯を受け取って、ジップロックに入れて、レッスン終了後にお母さんに渡した。^^

Sunday, September 6, 2015

Kimi・キミ

3週間前に家の近くで拾った子猫ちゃんの名前を“キミ”にする事にした。子猫ちゃんにフィンランド人のF1ドライバー、キミ・ライコネンの名前を付ける事にした。今、フェラーリのドライバーとして活躍しているけど、俺はライコネンが2012年と2013年の2年間、“ロータスF1チーム”で活躍している時のライコネンファンだった。
Kimi Raikkonen キミ・ライコネン(2015年)
 Kimi Raikkonen キミ・ライコネン(2013年)
Kimi Raikkonen キミ・ライコネン(2012年)
子猫ちゃんはメスだから、“キミ”という名前は女の子にも合いそうな感じ。なんかフィンランド人の男の子の名前は、女の子にも使えそう。(昔は“ミカ・ハッキネン”と“ヘイキ・コバライネン”と言うフィンランド人F1ドライバーもいった。)“ミカ”又は“ヘイキ”もかわいい名前だね。
左目がもう腫れていないから、安心した。先週はまだすごい腫れていたから、心配していた。“キミ”はまだ基本的にクローゼットの中でそごすようにしているけど、今日はF1のイタリアグランプリの土曜日予選を見ながらベッドの上で“ニコ”と“セナ”と“キミ”と一緒にごろごろたら、なんかまだニコの反応が心配。
 もうそろそろ、キミをクローゼットから出したいけど、ニコはキミに対してすごい警戒心で、“シャーッ”って言う。やきもちかな?セナは相変わらず、あまり関心が無い。^^
 今日は初めて一緒に夜ごはんを食べた。かわいい!^0^
とりあえず、今日の夜ごはんを一緒に食べる事にした。明日の朝ごはんも一緒に食べましょう!
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Update
昨日の朝(9月6日)に朝ごはんも一緒に食べた。

Wednesday, September 2, 2015

子猫ちゃんをシャンプーした

昨日は子猫ちゃんを初めてシャンプーした。大変だったよ。シャンプーする前に最初は2週間程子猫ちゃんの家だった、階段の下を掃除したけど、思ったよりも時間がかかった。
日曜日にコストコで買った猫のベッドも置いたけど、まだ子猫ちゃんはダンボールの中で寝る方が安心するみたい。
でもすごい食べる!今日は夜一緒にベッドでごろごろしてテレビ見てたら、最初はいつもと違う環境で不安だったけど、慣れたら、一緒にベッドの上でゆっくりくつろげた。新しい環境になれるのはまだ時間がかかると思う。

Shopping at Costco

I went to Costco on Sunday, even though I was still really tired from taking care of my new kitten all week. There weren't too many things I needed this time, except for jalapenos.
I got four jars of jalapenos, which I love to put on my ham sandwich for lunch. I would love to make nachos and put jalapenos on them, but I'm afraid nachos would be way too fattening.

Last week I got an e-mail from Costco, showing all their new products, and which products were on sale that week. I was looking forward to their new, sour cream and onion flavored potato chips.
I had some when I got home, and thought they tasted great, because the sour cream onion flavor wasn't so strong as with other brands.

It was the end of August but they already had the Halloween pretzel snacks which I like to distribute to the children. I think I will have to buy a few of these tubs for the children. There are 70 bags in each tubs, so I think I will get three or four.
I also got another bag of chocolate for the kids. After the lesson I always like to distribute candy, but once in a while I will also give them a Hersey's Kiss.
I was really glad to find these big mugs. I love to drink tea, and I think the mugs in Japan are always too small, if you are using a tea bag. I prefer to use big mugs, when making tea with a teabag, but I could never find any. Unfortunately, I didn't have any choice in the design. The design wasn't too bad.
Finally I also got a box chocolate croissants for Suna, because these are her favorite.