Wednesday, November 9, 2016

新しい講師の紹介

紹介文
Hello! My name is Marc. I studied at UC Davis, in California. I have a B.A. In English Studies and American Studies. I first traveled to Japan in 2013 and visited Tokyo, Nara and Kyoto. In 2015 I came back to Japan on working-holiday. After living in Tokyo for a few months, I worked at a ski resort hotel in Nagano, the Grand Phenix Hotel, as a lounge and room staff for the winter season. Apart from regular duties I helped with communications between the foreign customers and the Japanese staff. I also saw lots of snow monkeys and got to know the Japanese onsen culture. I arrived in Fukuoka in May 2016. Since July I have been working part-time at a small English cafe in Daimyo, where I would have casual conversations with customers. I really enjoy traveling and spending time in nature. For the past 4 years I have traveled around parts of the U.S., Europe, Thailand, Cambodia, Korea and Japan. My hobbies are photography, cooking and Japanese martial arts. I love Asian food, especially Thai, Korean and Japanese. My favorite Japanese foods are sushi, ramen and yakitori. In my free time I like to go hiking, visit temples or take a bath in an onsen. I'm excited to meet all of you and look forward to teaching you English.
こんにちは。私の名前はマークです。カリフォルニアの“UC Davis”(“カリフォルニア大学デービス校”)で勉強しました。アメリカ研究と英語研究の準学士を取得しました。2013年に初めて日本に来ました。その時、東京、奈良、京都を訪問しました。2015年にワーキングホリデーで日本に戻って来ました。数か月間東京に住んだ後に長野県にあるホテルグランフェニックス奥志賀で冬の間にラウンジと部屋のスタッフとして働いていました。通常のスタッフの勤務以外にも外国のお客さんと日本人のスタッフと沢山コミュニケーションをとるために働いていました。この間、沢山の雪猿を見る事ができましたし、日本の“温泉文化”を知る事ができました。2016年の5月に福岡に来ました。 2016年の7月から大名にある小さな英会話教室の英会話カフェ・喫茶で働いていました。その英会話カフェ・喫茶で生徒さんと日常英会話をしていました。旅行するのと自然を楽しむのが私の趣味です。過去4年間の間アメリカとヨーロッパとタイとカンボジアと韓国や日本などを旅しました。私の趣味は写真撮影、料理、と武道です。アジアの料理が大好きです。特に好きなのはタイ料理と韓国料理と日本料理です。私の好きな日本料理は寿司とラーメンと焼き鳥です。時間がある時はハイキングするのとお寺に行くのと温泉を楽しむ事も好きです。これから皆さんとお会いして、英語を教えるのをお楽しみにしています。

No comments:

Post a Comment